יום שני, 12 בנובמבר 2012

יצורים מתוקים

לא מזמן השתתפתי בסדנה לקישוטים מבצק סוכר של יפעת דפנא המוכשרת. התחום תמיד משך אותי, אבל אף פעם לא היה לי מספיק אומץ וידע לנסות... יצאתי מהסדנה בטוחה שעכשיו אני יכולה הכל: אנגרי ברדס, נסיכות, לבבות ודובונים, הכל קטן עלי))) אחרי כמה ימים נולד חשש שאני כבר לא זוכרת הכל ובעוד שבוע הבנתי שלא נשאר כלום בזיכרון ממה שלמדתי.
גייסתי את כל הכוחות לקראת יום הולדת של יעל הקטנה (בת של החברה) וקניתי את כל מה שצריך כדי להתחיל לעבוד עם בצק סוכר בבית. כי אם לא אתחיל לתרגל, אף פעם לא אלמד.
חשוב מאוד לא להתלהב יותר מדי בקנייה הראשונה ולהתמקד בדברים בסיסיים חשובים באמת: בצק סוכר, מארוך, קורנפלור, משקל דיגיטלי, צבעי מאכל, תבניות... ברגע שמגיעים למדפי האביזרים לקישוט, קשה (אבל כדאי מאוד) להירגע, לקחת אוויר ולקנות לא הרבה.



את העוגה הראשונה ליעל הקטנה הכנתי בשעה 1 בלילה כי כרגיל לא הספקתי להגיע למשימה בשעה המתוכננת. וזאת הייתה הסיבה למה פספסתי כמה שלבים בהכנות (יפעת, סליחה, לא ראית את זה))) אבל התוצאה התקבלה בשמחה ע"י יעל וגם שמעתי שלא נשאר פירור מהעוגה :)



יש לי שאלה למי שיודעת...
רכשתי תבנית מדליקה להכנת 4 עוגות קטנות בצורת פירמידה. הכנתי בצק לפי המתכון שתמיד יוצא מעולה. ובמקום 4 פירמידות יפות וחמודות הוצאתי מהתנור עוגה לאחר פצצת אטום. בהתחלה הבצק עלה למעלה, יצא (חלקית) מהתבניות ונשפך לכל הכיוונים, אבל הכי מעצבן שהבצק שנשאר בתוך התבנית, פשוט התפוץץ! הקטסטרופה קרתה פעמיים. מה עשיתי לא נכון? אני חייבת מתכון חדש או, אולי, לשים לב לטמפרטורה או למשהו נוסף... בקיצור, אם למישהו יש רעיון - שתפו אותי!



4 תגובות:

  1. לצערי, לא יכולה לעזור לך עם התבנית.
    העוגה הראשונה שלך ממש חמודה!!!

    השבמחק
  2. תודה עוד הפעם על האוגה ליעל

    השבמחק
  3. דבר ראשון רוצה עוד פעם להגיד מזל טוב לנסיכה הקטנה שגדלה כל כך מהר רוצה לאחל לה הרבה שימחת חיים ושתיהיה תמיד מאושרת ליאמי מצתרף לברכות!!!!!
    דבר שני כל הכבוד על היוזמה והאומץ ניראת ממש טעימה העוגה מתי יש לך זמן שאפווווווו!!!!!!
    אוהבים נטלי וליאמי ממי;-)

    השבמחק

  4. ещё раз поздравляю вас с Д.Р.!
    а какой рецепт ты используешь для угот в этой форме? я не знаю почему они взрываются :) с таким не сталкивалась.
    я тоже пекла торты с мастикой :)
    а ты готовую покупаешь или сама готовишь? хочу тоже пойти на курс украшения тортов...

    השבמחק